ויקי פילאטיס

מאמר על פילאטיס PRO

  צפיות: 2098

 

פילאטיס PRO
 
כשמתעניינים ב מה אני עושה, או במה אני עוסקת, אני מרגישה שלאמר "מדריכת פילאטיס", זה understatement למה שאני באמת עושה. זה מוביל אותי תמיד לשאלה, מה אני באמת עושה? האם הפעילות שאני מציעה היא פילאטיס? הרי היא כל כך שונה משאר הפעילויות שנקראות פילאטיס
התשובה היא, כן! כל מי שעובד בפילאטיס מנסה להמשיך את הרעיון שפילאטיס פיתח. אני פשוט לקחתי את המשימה לעומקה ונתתי לו קרדיט גדול . עבורי פילאטיס זו לא שיטה, אלא דרך. הדרך שבה בחר פילטיס לאפשר למטופלים להשתמש בגופם ולהפעיל אותו כמו שהיו אמורים לפי התכנון המקורי, התחילה בתכנון מכשירים שמאפשרים תנועות מגוונות, דימוי של פעילויות מן הטבע, חיקוי של תנועות בעלי חיים, תנועות מעולם הריקוד, היוגה ואומנויות הלחימה. את כל זה הכניס לחדר קטן עם מכשירי פילאטיס, כך שבמאה העשרים כשאורח החיים פסק מלהיות פעיל ואנשים החלו להישאר זמן רב במשרדים רוב שעות היום, זה היה פתרון מושלם לתיחזוק נכון של המערכת השלדית שרירית. 
אז במה שונה הפעילות שאני מציעה משאר הפעילויות? ומדוע רק מיוחדים מצליחים לראות את התוצאות של השיטה המיוחדת? 
התשובה היא: מקצועיות. לא תהיה תנועה ללא הסבר. לא תהיה שאלה ללא תשובה ברורה. לא תהיה תשובה ללא יכולת להוכיח את אמיתותה במבחני שרירים ובמבחנים המיישמים על המתאמןהמתעמל את התוצר המבוקש. לא יהיה תרגיל שלא נבחר בכוונה ועם סיבה. לא תהיה תוכנית שהיא לא מאוזנת ולוקחת בחשבון את כל המרכיבים המתבקשים לאימון המשפיע על הגוף לטווח הקצר ולטווח הארוך. לא תהיה פשרה על הדרך שלנו, למרות שהיא דורשת שינוי דפוסי חשיבה, שינוי דפוסי תנועה, למידה מחודשת של שפה המאפשרת בסופו של דבר להבין את הגוף ולהקשיב לו. 
יש הרבה הרגלים, דפוסי חשיבה שאנו מורגלים אליהם, אמונות, כיצד צריך לעבוד, מה טוב ומה לא טוב, שבשיטה שאני מציעה מתנפצות מול המתאמנים. כמו שטענתי לפני כן, רק העיליתה מוכנים להתעמת מול הגילויים החדשניים האלו. לצאת מהקופסה ולגלות עולם חדש של פעילות, עולם חדש של עוצמה. 
בכל תחום אני שומעת את המומחים אומרים את אותו הדבר: "Less is more", מנהל טוב, עובד פחות, כל פעולה מושלמת מתבצעת ללא מאמץ, בקלילות ובחן. על מנת להגיע לרמה הזו, יש ללמוד, לרכוש מיומנות ולהבין את הנושא. כשמתאמצים, לא מצליחים לראות את הפשטות שבעשייה. 
כך גם עם הגוף. השחרור מביא את העוצמה. שחרור השרירים שכולם כל כך אוהבים להרגיש, יביא את העוצמה הגדולה ביותר שלהם. זה החידוש שאני מציעה בהמשך לדרך של פילאטיס. הוא התחיל ביצירת תנועה. אחרים המשיכו ביישום מחקרים לתוך התרגילים שהציע. אני מציעה תשובה, אני מציעה עקרונות המושתתים על פעולת הגוף הנכונה. 
מה זה נכון? רק הגוף יודע מה נכון עבורו! 
איך נדע מה הוא אומר לנו? נלמד את שפתו. 
כיצד נשמור על גוף בריא , גמיש וחזק לאורך שנים? נכבד את צרכיו, נבין את יכולותיו, נשתמש בו בתבונה ונקשיב לכל סימן שהוא מסמן לנו.
כך נוכל להתקדם, או לסגת לפי הצורך, כך נוכל לחיות חיים ללא כאב.

אנשים אחרים קראו גם את זה:

  • קורס סטוט פילאטיס

  • אודותינו

  • הלהיט החדש - אימון פונקציונאלי ופילאטיס