ויקי פילאטיס

מאמר על דגשים לבחירת שיעורי פילאטיס

  צפיות: 1291

דגשים לבחירת שיעורי פילאטיס

 

מצפונה של ישראל ועד הדרום הרחוק פזורים עשרות מכוני פילאטיס המציעים שיעורי פילאטיס מסוגים שונים, החל באימון אישי או קבוצתי, דרך מזרן או מכשירים, ועד אימונים ייחודיים למטרות שיקומיות, גיל הזהב וילדים. אמנם השיטה מתאימה לכל אדם ובכל רמת כושר, אך על מנת להגיע לתוצאות המבוקשות וליהנות מסטודיו איכותי כדאי לערוך סקר קצר ולהשוות מספר קריטריונים בסיסיים.

 

איך מוצאים סטודיו פילאטיס?

 

זוהי סוגיה פשוטה יחסית, מאחר ששיטוט מהיר ברשת האינטרנט יפגיש אתכם עם לא מעט אינדקסים, וגם אתרים של מכונים ואגודות פילאטיס. יחד עם זאת, בשיטה זו הנתונים שיהיו פרוסים בפניכם יסתכמו בחומר הכתוב באתר, ולכן כדאי להתחיל דווקא בהמלצות של חברים ומכרים שנהנו משיעורים בסטודיו מסוים. שאלו את חבריכם האם הרגישו כי המדריכים אכן רציניים ומקצועיים, ודאו שהשיעורים נערכים בקבוצות קטנות שאינן עולות על 6 משתתפים, ובדקו האם האווירה בסטודיו נעימה, מזמינה ומלווה בתשומת לב אישית לכל מתאמן.

 

להתקשר אל הסטודיו

 

לאחר שאיתרתם סטודיו אחד או שניים התקשרו ושאלו מספר שאלות לגבי אופן התנהלות השיעורים. אחד הנושאים המהותיים הוא כאמור מספר המשתתפים בכל שיעור, מאחר שככל שהקבוצה גדולה יותר כך קשה למדריך לעקוב אחריכם, ובשיטת פילאטיס יש לכך חשיבות מרובה. בנוסף, יש לוודא כי הקבוצות הומוגניות יחסית מבחינת גילאים, מצב בריאותי ויעדי האימון, מאחר שאינכם רוצים למצוא את עצמכם בין ילד, רקדנית או ספורטאי שנדרשים כל אחד לקצב שונה ולהנחיה אחרת. בהקשר זה, חשוב לציין שאם אתם סובלים מכאבים כרוניים וממחלות ספציפיות, או נמנים על אוכלוסיות בעלות צרכים ייחודיים כמו נשים בהיריון, עליכם לשאול האם הסטודיו יוכל לתת מענה הולם. בתוך כך, רצוי לזכור שבישראל פועלים מאות מדריכי פילאטיס בעלי הכשרות שונות, ושחלקם עברו רק מספר קורסים בסיסיים. מסיבה זו יש לתשאל את בעלי הסטודיו לגבי הימצאות מדריכים ותיקים, שהינם בעלי ניסיון עם מצבכם הבריאותי ועם יעדיכם.

 

קריטריונים נוספים

 

מלבד סוגיות הנוגעות לתחום המקצועי, בחירת סטודיו פילאטיס מערבת כמובן גם היבטים מעשיים. לדוגמא, אם אתם אנשים עובדים ובעלי משפחות, סביר להניח שתתקשו למצוא את הזמן להשתתף בשיעורי בוקר. לכן, בדקו את זמני האימון וודאו כי תוכלו להתמיד בהם לאורך מספר חודשים לפחות. בנוסף, קיימת חשיבות גם למיקומו של הסטודיו. במידה שמצאתם מכון מקצועי ומומלץ הנמצא חצי שעה נסיעה מביתכם, כדאי לתת לו עדיפות גם על פני מכונים קרובים יותר. מאידך, אם המרחק תובע מכם נסיעות ארוכות ייתכן שתתקשו להתמיד, ופשוט תוותרו על האימון לאחר שבועות בודדים. לבסוף, אל תשכחו להשוות עלויות בין מספר מכונים, ומותר גם להתמקח על המחיר.

 

 


אנשים אחרים קראו גם את זה:

  • פיתוח המודעות בפילאטיס מכשירים

  • קורס סטוט פילאטיס

  • למה פילאטיס ואיך לבחור?